miercuri, 28 martie 2012

Tort ciocolatos cu trei tipuri de ciocolata-Meniu de sarbatoare

M-am decis sa particip la un concurs culinar care are ca premiu un mixer la care visez inca de cand a aparut pe piata acum 2 ani (sau cel putin de cand stiu eu de el:).  Este vorba de mixerul KitchenAid (rosu)  de care m-am indragostit la prima vedere:)
Laura Laurentiu (http://www.retetecalamama.ro/) in parteneriat cu Bilancia( http://shop.bilancia.ro/) organizeaza acest concurs care se desfasoara pana in data de 31 martie si care are ca premiu un mixer KitchenAid.
 Ceea ce trebuia sa fac eu sa concep un meniu de sarbatoare, un meniu pentru luna martie pe care sa il prezint pe blogul meu.

Ultimul preparat in  alegerea meniului este un tort, un tort ciocolatos cu trei tipuri de creme (mousse-uri) de ciocolata, decorat in ciocolata pentru a intregi gustul sublim al ciocolatei..

Aceasta reteta face parte din meniul cu care particip la concursul “KitchenAid de Martisor”

Am folosit o forma de inimioara realizarea acestui tort cu diametrul de 20 cm.

Ingrediente:

Blat:
30 g pudra migdale
50 g zahar pudra
10 g cacao
2 albusuri
sare

Creme (mouss-uri)
100 g ciocolata alba
100 g ciocolata amaruie
100 g ciocolata lapte
18 g gelatina
330 ml frisca + 50 ml
300 g ciocolata menaj

Prepararea blatului. Albusele se bat bine cu un praf de sare. Cand sunt bine batute se adauga treptat cate o lingura de zahar pana se incorporeaza tot. Praful de migdale se amesteca cu cacaoua si se adauga compozitiei amestecand usor. Compozitia se pune in forma de inima in care am pus hartie de copt si se introduce in cuptoul preincalzit pentru 15-20 minute.
Odata scos blatul se indeparteaza repede de pe folie si se aseaza pe o farfurie.
 
Preparare creme (mouss-uri)

Crema (Mousse) de ciocolata alba

60 ml frisca
100 g ciocolata alba
6 g gelatina
50 ml frisca

Gelatina se pune la inmuiat in putina apa. (se lasa 10 minute)
60 ml frisca se bate bine cu mixerul. Ciocolata rupta bucatele se pune la topit impreuna cu 50 ml frisca iar cand e topita se ia de pe foc si se lasa putin sa se domoleasca. Cand a ajuns la o temperatura suportabila se amesteca in frisca batuta si se adauga gelatina incalzita la temperatura suportabila pentru deget.

Crema (Mousse) de ciocolata cu lapte

60 ml frisca
100 g ciocolata cu lapte
6 g gelatina
50 ml frisca


Gelatina se pune la inmuiat in putina apa. (se lasa 10 minute)
60 ml frisca se bate bine cu mixerul. Ciocolata rupta bucatele se pune la topit impreuna cu 50 ml frisca iar cand e topita se ia de pe foc si se lasa putin sa se domoleasca. Cand a ajuns la o temperatura suportabila se amesteca in frisca batuta si se adauga gelatina incalzita la temperatura suportabila pentru deget.

Crema (Mousse) de ciocolata amaruie

60 ml frisca
100 g ciocolata amaruie
6 g gelatina
50 ml frisca


Gelatina se pune la inmuiat in putina apa. (se lasa 10 minute)
60 ml frisca se bate bine cu mixerul. Ciocolata rupta bucatele se pune la topit impreuna cu 50 ml frisca iar cand e topita se ia de pe foc si se lasa putin sa se domoleasca. Cand a ajuns la o temperatura suportabila se amesteca in frisca batuta si se adauga gelatina incalzita la temperatura suportabila pentru deget.

Eu am facut cremele toate deodata, adica am pus toata frisca intr-un bol si am batut-o si am impartit-o la 3. Ciocolata am topit-o separat si am turnat-o apoi pe fiecare intr-un bol peste care am adaugat gelatina incalzita.
Montare tort:
In forma de inima in care am copt blatul de tort punem folie alimentara. Turnam prima crema (crema de ciocolata amaruie) si nivelam cu ajutorul unei linguri. Peste stratul de ciocolata amaruie turnam crema de ciocolata cu lapte si tot asa nivelam cu ajutorul unei linguri. Ultimul strat de crema e crema de ciocolata alba peste care punem foaia de blat.

Se da tortul la rece pentru 2-3 ore.

Decorarea tortului:

Scoatem tortul din frigider si il intoarcem pe un platou.
Luam hartie de copt si masuram exact inaltimea si diametrul tortului si taiem o fasie din folia de copt.
200 g ciocolata menaj se topeste pe baie de aburi si cand e topita se intinde peste folia de copt niveland-o cu ajutorul unui cutit. Se ridica cu grija folia si se pune jur imprejurul tortului avand grija si curatant martinea murdarita de ciocolata.
100 g frisca si 50 ml frisca se pun la topit si cand s-a topit ciocolata se toarna deasupra tortului.

Se da tortul la frigider pentru 15 minute dupa care se scoate si se indeparteaza folia de copt.
Se decoreaza dupa preferinta, eu am avut o floare de mac pe care am pus-o deasupra pentru a da o nota aparte si un contrast acestui tort foarte ciocolatos.
Gustul... divin, nu se poate povesti in cuvinte, trebuie gustat si testat:)
Incercati-l, nu veti regreta !!! Chiar daca are cam multe calorii pentru un meniu de sarbatoare chiar nu mai conteaza:)
Pofta buna!!!
P.S. Acest tort mai este gasit pe unele situri sub denumirea de tort bavarez cu 3 tipuri de ciocolata.
“Acesta este meniul de sarbatoare prin care celebrez Luna Femeilor si cu care particip la concursul “KitchenAid de Martisor”
 

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons