sâmbătă, 12 februarie 2011

Meniu provocare pentru patru persoane-19.53 lei

Am fost provocata zilele trecute de catre redactia revistei Blog@ru muresan sa intocmesc un meniu pentru 4 persoane (2 adulti si doi copii) pentru un pranz cu trei feluri de mancare cu suma maxima de 20 lei.
M-am tot gandit ce as putea sa gatesc si bun si ieftin ca doar nu poti sa mananci chiar orice chiar daca e ieftin:).
Am avut mai multe posibilitati dar pana la urma m-am decis asupra unui meniu si m-am apucat sa fac lista de ingrediente, sa cumpar, sa cantaresc si sa gatesc:)
Si pana la urma am iesit in acesti bani, o sa vedeti la sfarsit totalul:))
Asadar azi am preparat:

Ciorba de cartofi cu legume si carnat de casa
Ficat in ceapa cu cartofi pireu si porumb murat
Tarta cu mere si bezea


Am sa va detaliez in continuare ingredientele folosite, preturile si modul de preparare al mancarurilor:

1. Ciorba de cartofi cu legume si carnat de casa

Este o ciorba foarte simpla de facut si foarte gustoasa, copii mei au fost foarte incantati de rezultatul pe care l-au vazut in farfurie:))

Am folosit:

338 g morcovi (3 bucati) - 1.3 lei

275 g telina - 1.4 lei

363 g cartof - 0.80 lei

139 g carnat de casa - 1.5 lei

204 g mazare - 1 leu

1 ceapa - 0.3 lei

200 ml lapte - 0.5 lei (2.5 lei l de la tonomat cu 2.8 % grasime)

1 galbenus de ou - 0.30 lei

2 linguri ulei - 0.30 lei

3 fire de telina uscata - 0.10

putin patrunjel - 0.20

sare - 0.10


Total: - 7.8 lei
Mod de preparare:

Legumele se curata si se spala.
Morcovii se taie rondele si se pun intr-o oala impreuna cu 2 linguri de ulei. Se amesteca usor pana cand morcovii s-au inmuiat. Se adauga apoi ceapa taiata marunt si telina. Se amesteca din nou pana cand toate legumele s-au inmuiat (in acest fel ciorba nu trebuie sa fiarba foarte mult si economisim timp). Carnatul se taie rondele si se adauga in oala impreuna cu mazarea verde si cele 3 frunze de telina. Se adauga si cartoful taiat cubulete, 2 l de apa, sare si se lasa sa fiarba pentru 30 minute.Incercam legumele si daca sunt fierte adaugam putin patrunjel verde si stingem focul. Din cei 200 ml lapte si galbenusul de ou facem o dresatura pe care o adaugam treptat ciorbei.
Servim calda cu multa pofta deoarece e foarte buna.Si dupa cum vedeti aceasta cantitate de ciorba este suficienta pentru 2 zile nu doar pentru o zi asa ca propun sa injumatatim suma deoarece a mai ramas ciorba si pentru a doua zi si e la fel de consistenta ca cea din farfurie:)O ciorba e mai gustoasa daca se face intr-o cantitate mai mare (adica pentru 2-3 zile) si nu doar pentru o zi asa ca eu prefer intotdeuna sa nu gatesc ciorbele pentru o zi deoarece cantitatile sunt infime si gustul nu e acelasi.Pret total ciorba pentru 4 persoane: 3.9 lei

Mentionez ca nu am mancat-o cu paine doarece nu suntem mari mancatori de paine, plus ca daca avem si felul doi... si desert chiar nu trebuie paine.

2. Ficat in ceapa cu pireu de cartofi si acritura de porumb

Este o mancare pe care o mancam cu placere, savoarea cepei calite impreuna cu gustul ficatului de pui fac o masa delicioasa.

Am folosit:

500 g ficat de pui - 3 lei
540 g ceapa - 1.3 lei

50 ml ulei - 0.3 lei

sare, piper - 0.3 lei


800 g cartofi - 2 lei

250 ml lapte - 0.62 lei (2.5 lei l de la tonomat cu 2.8 % grasime)

50 g unt - 0.90 lei ( 3.5 lei pachetul unt de 65% grasime)

sare - 0.10 lei


porumb murat a costat 0.5 lei (l-am cumparat din Sebes cand am fost in vizita la bunica mea)


Total: - 9.02 lei
Am mai prezentat acest fel de mancare pe blogul meu dar il mai prezint odata.
Ceapa se curata si se taie julien. Intr-o cratita se adauga uleiul si ceapa si se amesteca des pana cand ceapa devine moale si isi schimba culoarea.
Adaugam ficatul spalat si curatat si un pahar mic de apa.Se lasa la fiert pentru 15-20 minute (pana ficatul e patruns), si daca e facut adaugam sare si piper si stingem focul.Cartofii se curata de coaja, se taie cubulete si se pun in apa cu putina sare la foc. Cand sunt fierti se scurg, se pun intr-un bol si cu mixerul se zdrobesc, adaugand untul iar apoi laptele.Pireul se serveste impreuna cu tocanita din ficat de pui.Puteam la fel de bine sa economisesc "bani"si pun garnitura langa ficat 300 g paste fierte care nu aveau pretul pireului de cartofi sau sa fac o mamaliga din 500 g faina de malai (1 leu)
Dar "pusculita"mi-a permis asa ca am facut pireu care e pe gustul tuturor.Dupa cum se vede am pus in 4 farfurii, ne-am saturat si a si ramas mancare..va garantez:)3. Desert- Tarta cu mere si bezea.

Modul de preparare l-am descris si Aici dar am sa reiau cu cantitati si preturi:

Pentru aluat:

1 ou - 0.30 lei
220 g faina
- 0.70 lei
60 g zahar
- 0.24 lei
65 g margarina rama
- 0.65 lei
o jumatate plic praf de copt
- 0.12 lei

Umplutura:
1 kg de mere - 2 lei
2 linguri scortisoara
- 0.3 lei
50 g margarina
- 0.5 lei
20 g zahar - 0.1 lei

Bezele:

albusul de la 1 ou - nimic deoarece am folosit albusul galbenusului care l-am pus
la ciorba
1 lingurita lamaie
- 0.10 lei
150 g zahar - 0.6 lei

Total: 5. 61 lei

Mod de preparare:

Oul se freaca cu zaharul pana cand acesta se topeste. Se adauga margarina topita la mw si se amesteca bine. Faina si praful de copt se adauga treptat pana cand se obtine un aluat nelipicios care se pune intr-o folie alimentara si se da la rece pentru o ora.

Merele se curata si se taie cat mai subtire. Se pun intr-o cratita impreuna cu zaharul si margarina si se pun la foc mic pana se inmoaie putin merele (cam 15 minute). Se adauga scortisoara (nou ne place foarte mult scortisoara asa ca eu nu ma "zgarcesc"sa o folosesc:))

Aluatul se scoate din frigider, se intinde cu sucitorul si se pune intr-o tava de tarta. Se inteapa cu furculita pentru a evita cresterea lui excesiva in timpul coptului.Umplutura de mere se pune deasupra si se da la cuptor pentru 10 minute la foc potrivit.Albusul oului se bate bine cu mixerul, cand e destul de batut se adauga lingurita de lamaie si treptat zaharul pana obtinem o spuma foarte tare.

Dupa 10 minute scoatem tava si spritam bezele mici pe margine si interior. Se baga inapoi in cuptor la foc minim pana cand bezelele si marginea tartei sunt rumenite.
Se serveste imediat daca va e pofta:)) dar e de preferat sa o mancati cand s-a racit:))Am decorat-o cu cateva boabe de rodie pentru un aspect mai placut.Sa mai adaugam 1 leu pentru decorul de rodie de pe tarta cu mere.
In total avem pranz pentru o zi cu trei feluri de mancare:
Ciorba: 3.9 lei
Felul doi: 9.02 lei

Felul 3 : 5,61 lei

Supliment: 1 leu


In total avem un meniu de 19,53 lei!!!

Ingredientele sunt cantarite si am poze pentru fiecare ingredient folosit.
Deci totusi se poate sa intocmim un meniu cu doar 19,53 lei, in conditiile in care se pot face mai multe feluri de mancare care pot fi la fel de gustoase sau mai putin gustoase, depinde de gustul si preferintele celor care il intocmesc.
Sper ca am facut cu succes fata provocarii :))

12 comentarii:

Cristina spunea...

Felicitari! Un meniu complet, delicios si ieftin.

Blog@ru' mureşean spunea...

Buna dimineata. D-na Bianca, v-am citit intregul material si trebuie sa recunosc: imi scot palaria in fata Dvs. M-ati convins sa fac public in editia viitoare a revistei, faptul ca ne-ati raspuns la provocare, cu brio! Meritati, mai ales ca trebuie sa inchid gura catorva comentarii ceva mai rautacioase, care, dupa aparitia revistei pe piata, si dupa ce initial am fost placut surprins sa constat ca s-au aratat destule persoane interesate de talentul Dvs, ulterior, unele dintre ele si-au manifestat neincrederea fiind absolut sigure ca nu veti face fata testului cerut de noi. Prin urmare... in editia din martie, vom reveni cu un raspuns public, provocarii pe care v-am lansat-o. Va rog doar sa nu scoateti postarea de fata de pe blog. Lasati-o ca sa poata fi de gasit. Cu deosebita stima
Julien T. (in persoana)

Craita spunea...

felicitari,ma bucur ca ai reusit!

Anonim spunea...

Bravooo!!! Nu pot sa cred ca ai facut atita mincare cu atit de putini bani... Felicitari!

Cellya spunea...

Felicitari, Bianca!!!!!! toate arata fffff bine( salivez, sa stii !) si te-ai incadrat in suma. sa vedem ce zic cei de la revista....

Bianca spunea...

@ Cristina multumesc mult. Ce matinala ai fost:))
@ Blog@ru muresan, stati linistiti ca nu voi sterge postarea ca nu m-am chinuit atata sa gatesc incat sa sterg munca mea:) Cat depsre gurile rele...stiti cum e...cainii latra ...caravana trece:). Va multumesc pentru cuvintele de lauda. Va doresc mult succes in afacere.
@ Craita multumesc mult.
@ Ccccris multumesc. Pupici
@ Cellya mersi te pup.

Dee spunea...

wow!!! felicitari!!!

numai eu nu pot sa plec dintr-un market fara sa cheltui minim 40 de lei :(((

giovanna spunea...

bravo! chiar eram curioasa. si ai dreptate se putea si chiar si mai ieftin,cu pastele sau eliminand carnatul ala:))bravo inca odata!

Bianca spunea...

@ Anais numai 40 lei?:)) Stai bine tentatiilor atunci:)) Mersi
@ Giovanna da stiu..fara carnat era mai bine pentru tine:)) Mersi draga.. Pupici

geta spunea...

felicitari!

Anonim spunea...

Felicitari pentru reusita si pentru blog.
Insa...nu ma pot abtine sa nu intreb despre ficateii de pui la 3 lei 500g, cu riscul sa ma considerati rautacioasa ...

Bianca spunea...

Anonim...nu stiu din ce oras esti dar daca cumva esti din Tg-Mures sa stii ca am luat 500 g de ficat de pui congelat de la magazinul darina. Daca nu esti din Mures...urmareste reclamele Metro si vei vedea la oferta de multe ori ficat de pui la 1 kg la pretul...putin peste 5 lei.
Nu stiu ce ficat e, dar cert e ca exista, are acelasi gust si e mancabil/.
Multumesc de lauda.:)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons