miercuri, 28 martie 2012

Ciorba de perisoare -Meniu de sarbatoare

M-am decis sa particip la un concurs culinar care are ca premiu un mixer la care visez inca de cand a aparut pe piata acum 2 ani (sau cel putin de cand stiu eu de el:).  Este vorba de mixerul KitchenAid (rosu)  de care m-am indragostit la prima vedere:)
Laura Laurentiu (http://www.retetecalamama.ro/) in parteneriat cu Bilancia( http://shop.bilancia.ro/) organizeaza acest concurs care se desfasoara pana in data de 31 martie si care are ca premiu un mixer KitchenAid.

Ceea ce trebuia sa fac eu sa concep un meniu de sarbatoare, un meniu pentru luna martie pe care sa il prezint pe blogul meu.
Al doilea preparat in alegerea meniului este o ciorba savuroasa de perisoare. Familia amea adora aceasta ciorba si o fac destul de des acrind-o sau cu zeama de varza sau cu bors proaspat.
Aceasta reteta face parte din meniul cu care particip la concursul “KitchenAid de Martisor”

Pentru 3 l de ciorba avem nevoie de:

3 morcovi
1 telina potrivita
1 ceapa mica
400 g carne tocata
sare, piper
un sfert ceascuta orez 
patrunjel frunze
ulei pt prajit
3 oua
2 linguri delikat (Knor)
400 g smantana
250 ml bors proaspat


Legumele le-am taiat cu robotul de bucatarie (in lipsa lui se pot da prin razatoarea mare). Se pun la calit in 4 linguri ulei. Se lasa putin sa se inmoaie amestecand din cand in cand. Se adauga in oala apa de treisfert si se lasa la fiert adaugand delikat si sare. Dupa 20 minute de fiert se pregatesc perisoarele.
Carnea tocata se amesteca orezul, cu sare, piper,  3 oua (pastram 2 galbenuse) . Se amesteca bine si incepem sa facem perisoarele.
Eu pun intr-o farfurie putin ulei in mijloc, imi umezesc palmele cu el si incep sa formez perisoarele. Le aranjaz pe farfurie din margine spre interior
Ideea e sa le punem pe toate odata in oala la fiert de aici si metoda asta de a face perisoare (vazuta la mama mea).
Dupa ce am pus perisoarele in oala lasam sa fiarba vreo 30 minutepana cand perisoarele s-au fiert.

Presaram patrujel tocat si acrim cu bors proaspat dupa gust. Stingem focul si pregatim dresatura.

2 galbenuse se amesteca cu 400 g smantana ( 20 % grasime ) si se amesteca bine ,iar cu polonicul luam din ciroba fierbinte  si adaugam peste pana ajunge la aceeasi temperatura dupa care turnam toata dresatura peste ciorba.
Potrivim gustul cu sare (daca mai e cazul).
Mi-a placut foarte mult cum arata aceasta ciorba..secretul culorii ei e smantana de buna calitate si cat de muulltaaa:))
Se serveste calda, acompaniata de ardei iute  si paine proaspata.
E cea mai buna ciorba de perisoare facuta de mine. Merita sa o incercati!
Pofta buna!!!
“Acesta este meniul de sarbatoare prin care celebrez Luna Femeilor si cu care particip la concursul “KitchenAid de Martisor” 

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons