sâmbătă, 5 iunie 2010

Prajitura cu rubarba

Recunosc ca folosesc pentru prima oara in bucatarie aceasta planta numita rubarba = (rabarbar cum i se spune in Sebes jud Alba). Am mai mancat prajitura facuta din aceasta planta dar niciodata nu am facut eu. Si pentru ca mi-a placut , cand am fost la bunica mea mi-am adus si o mana de rubarba. Este o prajitura foarte buna si usor de facut, cu gust acrisor-dulce.

Rabarbar este o planta usor confundabila cu o buruiana fara nici o folosinta. Este cunoscuta mai ales in Ardeal, unde este des folosita in prajituri, compoturi, inghetate sau se mananca tija pur si simplu (asa cruda) sau cu adaos de zahar.
Blatul este foarte simplu de facut.

Avem nevoie de:

Pentru tava de 35X25 cm

8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina

2 plicuri zahar vanilat
1 plic praf de copt
100 ml ulei

5 tije de rubarba
zahar praf cu gust de vanilie

Blatul se face foarte simplu, ca la un tort cu diferenta ca treptat se adauga in compozitie si uleiul . Dupa ce toate ingredientele au fost batute spuma se pune compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt.Rubarbarul se curata de pielita cu ajutorul unui cutit sau pur si simplu cu mana. Se taie bucatele mici si se presara deasupra compozitiei de blat.(prima data curatam si taiem rubarba si apoi incepem sa pregatim blatul)Se da la cuptor pentru 45 minute (se face testul scobitorii) iar cand e rece se pudreaza cu zahar praf cu gust de vanilie sau simplu...de care aveti.Se serveste ..............cu mana:)) pentru ca e delicioasa asa dulce acrisoara cum e.
Cu un pahar de lapte sau ceai merge de minune!!!Incercati si voi, e ieftina si buna.Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons