duminică, 7 februarie 2010

Spaghete carbonara

In weekend am facut aceste spaghete la rugamintea copiilor mei care sunt mari amatori.
Avem nevoie de:

400 g sunca bacon/kaizer
o lingurita de usturoi pisat
piper negru proaspat macinat
sare, putin busuioc,
3 oua
1 ceapa (optional)
200 g cascaval
o lingurita de patrunjel verde tocat foarte fin
o cutie de spaghete de 500 g fierte "al dente"
smantana

Intr-o tigaie mare(eu am folosit o cratita de fonta), incinsa, se pun bucatelele de bacon, dupa ce in prealabil au fost taiate Se prajesc bine de tot pina devin crocante (aproximativ 6-8 minute). Se scot bucatelele de bacon si se asaza pe un prosop de hirtie pentru a se absorbi grasimea . In grasimea din tigaie se caleste ceapa taiate marunt .Se adauga usturoiul pisat si piper dupa gust si se soteaza usturoiul pentru aproximativ 45 de secunde, pina cind se "aureste".
Se ia tigaia de pe foc, se adauga baconul prajit, si pastele fierte "al dente" si se mai adauga un pic de piper, sare si se tine pe foc inca 1 minut. Ouale, impreuna cu un praf de sare, se adauga peste acest amestec fierbinte si se amesteca incontinuu, pina cind ouale se lipesc pe paste si se intaresc. Se adauga smantana. Eu am pus cam 300 g.Fierberea spaghetelor "al dente": se pune la fiert apa cu sare si cu un cubulet de unt (la 100 gr. spaghete, cel putin 1 litru de apa). Cind apa fierbe se adauga spaghetele, avind grija ca pe masura ce se inmoaie, sa intre in apa toata cantinatea de spaghete. Nu se fierb mai mult de 10 minute. Se gusta spaghetele ... atunci cind este fiarta astfel incat nu se sfarima, dar nici nu mai are un miez de pasta nefiarta la mijloc, se cheama ca sunt fierte "al dente".
Se servesc in castronele si se presara patrunjel verde tocat pe deasupra se rade cascaval si se mai adauga smantana.
Sunt foarte usor de facut si sunt delicioase.Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons