duminică, 1 noiembrie 2009

Tocanita de pui (Papricas de pui)

A venit si randul puiului, a tocanitei de pui cum stiu eu ca se numeste prin zona.

Am cumparat un pui mare (1,700 ) si am facut o tocana buna cu mamaliga de ne-am lins pe degete :)

Pentru tocanita avem nevoie de:

1 pui
3 linguri ulei
2 cepe albe
1 ardei rosu
2 morcovi
1 lingurita boia de ardei dulce
3 linguri faina
2 linguri smantana
100 ml lapte
o legatura patrunjel verde
sare, delikat

Puiul se spala, curata si se pe bucati. Pieptul de pui eu nu l-am bagat la tocanita, prefer sa gatesc altceva din el ( snitele sau il folosesc pentru pizza sau spaghete).
Ceapa am taiat-o marunt si am pus-o la calit in ulei intr-o cratita. Cand a fost calita gen solzi (sticloasa) am pus morcovii pe care i-am dat prin razatoarea mare si ardeiul rosu taiat cubulete.
Am mai lasat vreo 10 minute dupa care am pus boaia si carnea. Am pus apa incat sa acopere carnea ,am acoperit cu un capac si am lasat sa fiarba. Am adaugat putina sare si mai mult condiment de legume de la Knor.
Cand carnea e fiarta se face intr-un castron dresatura din faina, smanatana si lapte si se amesteca bine in asa fel incat sa nu se faca cocoloase.Patrunjelul verde se toaca marunt si se pune in tocanita. La fel si dresatura de faina. Lasam sa fiarba inca vreo 5 minute dupa care stingem focul. Amestecam cu grija sa nu se zdrobeasca carnea.
Servim impreuna cu mamaliga si smantna peste mamaliga daca doriti.
Un deliciu si un felul doi excelent.
Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons