luni, 12 octombrie 2009

Supa de gaina cu vita si galuste

Nu cred ca este cineva care sa nu fi facut supa din gaina. Eu o fac intotdeauna cu vita in ea ca are un gust mai bun. E o supa care ne place tuturor de la mic la mare, cu taitei sau galuste, depinde de ce chef am.
Sa va spun cum fac eu supa.


Avem nevoie de:



o parte de gaina de casa (eu am pus pieptul, o pulpa intreaga, 1 aripi si cosul pieptului)
2 oase cu maduva de vita
-ar fi ideal sa adaugati si 500 g carne vita- eu nu aveam in casa
1 kg morcovi
0,5 kg patrunjei
o telina mare
1 ceapa
sare, putin delikat
patrunjel
gris, 2 oua

Se curata legumele , se cresteaza in lungul, telina se taie in doua, se spla carnea si se introduce intr-o oala sub presiune pentru ca fierbe mai repede mai ales daca nu stim cat de batrana e gaina. Am folosit o oala subpresiune de 9 l in care am adaugat si sare .A fiert intr-o ora. Am facut si supa in oala normala si i-au trebuit cam 3 ore sa fie gata.

Dupa o ora, am luat oala de pe foc, am bagat-o sub jet de apa rece, dupa care am desfacut-o.

Am pregatit o alta oala si o sita (strecuratoare) si cu polonicul am luat si am strecurat supa, aceasta ramanand limpede.

Carnea si legumele le-am pus intr-un castron pentru ca din ele urmeaza sa fac salata de boef cand se racesc ( http://biancams76.blogspot.com/2009/10/salata-de-boef.html) .

Supa am pus-o inapoi la foc, am lasa-o sa fiarba si intre timp am facut din 2 oua galuste pe care le-am introdus in supa.
La sfarsit cand galustele au fiert am adagat putin delikat de legume si sare pentru un plus de gust si patrunjel tocat.
E delicioasa, mai ales culoarea galbena iti ia ochii.


Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons