joi, 24 septembrie 2009

Supa de pui cu leustean

Imi era dor de o supa mai dulce. M-am tot gandit ce sa fac si mi-a venit ideea. Eu nu prea fac ciorbele sau supele sa imi iasa la fel...mereu bag si altceva care ii schimba total gustul mancarii. Sunt preparate unde respect intocmai reteta si nu pun nimic in plus dar la ciorbe si supe..mereu inventez cate ceva, adaug ceva nou, scot ceva...

Nu vroiam sa fac supa dulce de gaina cu vita ca e in timpul saptamanii si aia trebuie sa fiarba vreo 3 ore asa incet (eu asa o fac si deobicei o fac la sf de saptamana pentru duminica) asa ca m-am orientat si am facut o supa si am pus:
un piept de pui,
doi morcovi,
o jumatate de telina,
un patrunjel,
o jumatate de dovlecel,
o ceapa.
Am taiat legumele in lungul ca niste bete subtiri sa mai schimb aspectul de cubulete sau rondele:)
Le-am pus toate sa fiarba cu 3 l de apa, am pus putina sare si delikat(Knor).

Cam intr-o ora si un pic au fost fierte toate, am scos pieptul de pui afara, l-am curatat de pe os si am pus carnea taiata mai marunt inapoi in supa.

Am batut 2 albuse de ou, cu putina sare, apoi am pus galbenusul, grisul si am facut niste galuste pe care le-am pus in supa, turnand apa rece deasupra asa treptat (cam o cana) si am acoperit cu un capac. Am mai lasat vreo 15 minute sa fiarba pana s-au lasat galustele pe fundul oalei (semn ca sunt fierte), am tocat putin patrunjel si leustean , l-am adaugat in supa..am mai dat un clocot si gata supa.

O minune...eu chiar demult nu am folosit leusteanul la mancare pentru ca aveam amintiri urate din copilarie despre leustean dar ii da mancarii o savoare anume...un gust bun.

Uitat-i cum arata..zic ca merita sa incercati ca e tare simplu de facut aceasta supa si e foarte buna.

Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons