sâmbătă, 12 septembrie 2009

Racituri din picioare de porc

Astazi am facut racituri familiei mele.

Am mers la magazin si am cumparat 4 picioare si niste soric de porc.

Picioarele le-am spalat si taiat in jumatati si le-am pus intr-o oala cu presiune (kukta ii spune la noi) si am adaugat soricul si la fiecare jumatate de picior cate 400 ml apa (in total 3,2 l) , am adaugat soricul si un praf de sare. Pentru soricul avut am mai pus inca 400 ml apa. Am pus la foc si dupa ce a inceput sa fiarba am lasat la foc mic o ora.

Dupa o ora am desfacut kukta sub jet de apa si am scos picioarele afara pentru a le curata de oase. Intre timp am pisat 2 caciulii de usturoi si le-am adaugat in zeama din oala . Am lasat sa stea cu usturoiul pana cand am curatat de oase picioarele si le-am asezat in cutii. Am gustat compozitia si am mai adugat putina sare.

Odata picioarele impartite si asezate, socricul sezat, am turnat zeama usturoiata peste (daca usturoiul e mai mare maruntit atunci se strecoara compozitia printr-o sita) carne.

Se lasa la rece cateva ore dupa care se introduce la frigider cateva ore pentru a se intari.
Iarna (cand tai porcul :) obisnuiesc sa fac aceste racituri cu carne (pulpa de porc) si picioare de porc si soric .
Asa arata, va servesc si pe voi cu o portie si va asigur ca merge bine cu o bucata de paine, legume (ardei,rosii) si cu ceapa rosie. Se poate presara si putina boia de ardei dulce deasupra.


Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons