vineri, 5 august 2011

Inghetata de vanilie cu stafide si nuci

 


Pentru postarea cu numarul 600 m-am gandit sa fac ceva special..ceva dulce si bun:)
Si cum nu sunt fan inrait al inghetatei m-am gandit ca a venit timpul sa prepar si eu in casa o inghetata cu toate ca nu detin un aparat.
Zilele trecute mi-am cumparat niste pastai de vanilie si de abia asteptam sa le folosesc pentru prepararea unei inghetate.
Asadar avem nevoie de:

1 l lapte
250 g zahar (dupa parerea mea e mult asa ca puteti pune doar 175 g)
2 pastai de vanilie
6 galbenusuri
250 g stafide
2 linguri esenta de vanilie (din coment pana se face cea naturala:)
nuca prajita
Stafidele se incalzesc 30 secunde in cuptorul cu microunde pentru a absorbi mai bine lichidul dupa care adaugam cele doua linguri de esenta de vanilie si lasam sa se inmoaie pentru minim 30 minute.
Laptele se pune la fiert intr-o cratita.Pastaile de vanilie se despica cu un cutit ascutit iar cu lama acestuia se rad jos semintele din interior si se introduc in lapte.
Cele 6 galbenuse impreuna cu zaharul se amesteca bine intr-un bol.
Se ia din lapte si se amesteca cu galbenusele pana cand compozitia devine lichida. In momentul in care laptele fierbe se adauga si galbenusele peste si se fierbe timp de 3 minute la foc mic amestecand continuu.
Amestecul l-am pus la racit in apa rece (pun dopul la chiuveta, pun apa si bag acolo cratita-asa fac la orice crema de tort sa nu stau pana se raceste singura. - la frigider nu m-as risca sa pun compozitia fierbiente deoarece nu vreau sa cumpar alt frigider:))
Cand amestecul s-a racit se adauga stafidele impreuna cu zeama ramasa si dam la congelator.
Tot din 15 in 15 minute mergeam la congelator si amestecam in inghetata pentru a rupe cristalele de gheata.
Nu am lasat-o suficient pentru ca copiii nu mai aveau rabdare asa ca am scos=o si am servit-o alaturi de nuci prajite.
Delicioasa (chiar daca era putin dulce...:) cu muuuulte stafide si muuullte nuci prajite si apoi caramelizate.
Pofta buna!!!
Sursa

5 comentarii:

TeoBucatar spunea...

Wow!600?Felicitari si la mai multe,harnicuto!

AdinA's Cakes spunea...

Arata foarte bine inghetata!

Cristina spunea...

Delicioasa! Eu sunt fan inghetata. Unde ai asit cornete de inghetata?

Alexandrina spunea...

Ce minunatie!!

Bianca spunea...

Da....a fost foarte buna...
Cristina din Kaufland le-am cumparat.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons