sâmbătă, 23 iulie 2011

Pastrav somonat, creveti si orez

Cand am fost in concediu in Spania am mancat multi creveti (acolo li se spun langustini). Imi placeau foarte mult asa ca daca aveam ocazia mancam cate o portie:). Pana si paella de la restaurant o comandam cu fructe de mare, adica paella marisco.
Verisoara mea ii gatea foarte rapid, intr-o tigaie punea putin ulei de masline, apoi taia marunt 2-3 catei de usturoi si punea crevetii sa se prajeasca pret de 2-3 minute. Gustul lor dulceag, impreuna cu usturoiul prajit...e ceva minunat. Trebuie sa incercati si voi daca va plac crevetii (si daca nu stiti cum sunt e pacat sa nu ii incercati...au o carne alba, dulceaga..mmm:))
Asadar am fost azi la cumparaturi si am cumparat o bucata de pastrav somonat de vreo 300 g, 250 g creveti.
Am venit acasa si am pus niste orez la fiert. Pana s-a fiert orezul eu am spalat bucata de peste, am taiat-o in doua, le-am condimentat  cu sare si piper si le-am pus-o intr-o tigaie sa se prajeasca in putin ulei de masline.
 Le-am intors pe ambele parti pret de 2-3 minute si apoi am scos bucatile pe o farfurie.
Trei catei de usturoi i-am taiat in tigaia in care am mai pus putin ulei de masline (aceeasi tigaie), am lasat 10 secunde sa se rumeneasca dupa care am pus crevetii spalati.
Am dat focul tare si am am tot scuturat tigaia pana s-au rumenit pe ambele parti (2-3 minute). Am scos si crevetii pe o farfurie impreuna cu uleiul aromat :)
Intre timp a fost fiert si orezul, l-am scurs, clatit, am curatat o jumatate de ceapa, am taiat-o marunt si am pus-o sa se caleasca putin. Am adaugat o jumatate ardei rosu dupa care orezul.
Am amestecat bine si am adaugat putina sare.
Am servit un pranz gatit in maxim 15 minute, un pranz delicios.
Am pregatit si sosul de masa in caz ca vrem sa incercam si aroma lui cum se imbina cu crevetii.
Si s-a imbinat foarte bine.
Merita sa incercati, e foarte bun si sanatos.
Pofta buna!!!
P.S. Multumesc Cosmina:)

3 comentarii:

sarah spunea...

buna papita.eu nu prea pregatesc crevetii cu tot cu cap dar oricum sunt deliciosi.pupicei

Bianca spunea...

Sarah eu asa am vazut ca ii gatea vara-mea si mi-au placut. Se desfac foarte usor asa ca nu e stres:)
Pupici

Adela Zilahi spunea...

Arata tare delicios! Am sa pun in practica! Puup!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons