vineri, 15 octombrie 2010

Ciorba de miel 2

Am pregatit pentru weekendul acesta o ciorba de miel.
Cand am taiat mielul am pastrat capul si picioarele (parte de jos) asa ca acum le-a venit randul sa le gatesc pentru ca nu suntem mari amatori de carne de miel :).
Tocmai din acest motiv am pus carnea cu o seara inainte mai intai in apa cu sare, apoi am lasat-o peste noapte in apa cu otet (de ce nu stiu..asa m-am gandit ....sa iasa mirosul din carne:))

Si acum reteta..una obisnuita, nimic deosebit:

carne de miel sau oase
4 morcovi
1 fir patrunjel
o jumatate telina
1 gulie (ii da un gust deosebit ciorbei)
1 ceapa
o legatura patrunjel verde
o jumatate legatura marar
putin tarhon din otet
1 ardei rosu
sare, delikat
1 lamaie + 1 lime stoarse
cateva linguri de otet
2 galbenuse de ou
200 ml lapte
300 g smantana
Carnea dupa ce a stat in apa si otet se clateste si se pune la fiert in apa rece. Dupa ce incepe sa fiarba se mai lasa 10 minute dupa care se arunca apa. Punem din nou apa si lasam la fiert pentru 30 minute. Aruncam iar apa de pe carne , adaugam alta apa curata si bagam si legumele taiate cubulete.Lasam sa fiarba si spre sfarsitul fierberii dam gust cu sare si putin delikat. Atunci adaugam si ardeiul taiat fideluta.
Am scos capul si picioarele afara, le-am lasat sa se raceasca si am curatat carnea de pe ele. Am pus-o inapoi alaturi de patrunjel tocat, marar tocat si putin tarhon.Am lasat sa dea in clocot si am stins focul.
Cele doua galbenuse de ou le-am amestecat cu laptele si smantana si le-am turnat in ciorba dupa ce am adus amestecul la aceeasi temperatura adaugand din ciorba fierbinte. Am acrit ciorba cu sucul stors de la lamaie si lime si cu cateva linguri de otet.
Am servit alaturi de paine proaspata, un ardei iute si cu plus de smantana.O ciorba gustoasa si satioasa.
Pofta buna!!!

4 comentarii:

sara & Miki spunea...

Mie imi place mielul mult, asa ca ma invit la o portie. Duminica frumoasa.

Bianca spunea...

Multumesc de vizita Sara. Pupici

geta spunea...

Si mie imi place,dar neaparat cu leustean!pui si pentru mine o portie?pup!

Bianca spunea...

Geta e buna si fara:) Nu sunt mare fac leustean, mai folsoesc in ciorbe dar rar de tot. Pupic

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons