luni, 30 august 2010

Zacusca cu fasole pastai

De ceva vreme am gasit pe net o reteta de zacusca cu fasole pastai.
Parea interesanta asa ca m-am gandit daca tot sunt harnica anul asta:) ia sa ma apuc sa o fac.

Avem nevoie de:

2 kg fasole pastai
1 kg gogosari
1 kg ardei kapia
1 kg ardei gras
1 kg ceapa
1 kg morcovi
2 legaturi patrunjel
1 kg rosii (eu am pus putin mai multe)
350 ml ulei
sare, piper, zahar
1 plic conservant
Am maruntit toate legumele pe rand in afara de fasolea pastai care trebuie curatata si taiata cat mai marunt posibil.
Intr-o oala mare am calit prima data ceapa pana s-a inmuiat putin , apoi am adaugat ardeiul si am tot amestecat pana si-a schimbat culoarea, apoi am pus restul legumelor. Fasolea si sucul rosiilor impreuna cu patrunjelul tocat marunt am pus ultima oara.
Am lasat la foc potrivit amestecand din 5 in 5 minute cam 3 ore, pe plita sa nu se prinda de fund.
Cand a fost gata am potrivit gustul cu sare si piper, si pentru ca am pus putin cam multa sare:) am adaugat si putin zahar si a iesit foarte buna.
Am pus si un plic de conservant ca parca imi e frica sa o las fara ca deh...am muncit destul sa o vad toata inflorita in borcane.
Am pus zacusca in borcanele sterilizate in cuptor si le-am invelit in patura sa stea la dunt cald.E foarte gustoasa, am banuit si de asta am si facut-o pentru ca nu obisnuiesc sa fac zacusca cu fasole doar cu vinete.Pofta buna!!!
Sursa

4 comentarii:

Cristina spunea...

Arata foarte bine. Cred ca asta si mie mi-ar placea. Cea cu fasole boabe nu-mi place.
Un mic secret,ca sa nu se prinda de fund si ca sa nu trebuiasca sa tot amesteci, pune oala in cuptor, la foc mic si fierbe singura. Eu asa fac si zacusca si gem si kechup.
Si inca o intrebare, fasolea nu trebuie prefiarta?

MIMI spunea...

mai,mai,ce fata harnica ai fost!

Bianca spunea...

Cristina, am auzit varianta in cuptor dar parca nu am rabdare sa stea acolo.
Fasolea dupa parerea mea trebuia prefiarta. dar Asa era reteta si dupa ce am pus fasolea m-am gandit si era prea tarziu. Oricum a fiert bine si a scazut si zacusca bine.

Bianca spunea...

Mimi multumesc draga:)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons