miercuri, 4 august 2010

Tocanita din 4 feluri de ciuperci si vulcani cu lava din mamaliga

Am fost la cumparaturi. M-am oprit la raionul de ciuperci. Vroiam sa cumpar o caserola de ciuperci champinion sa am in frigider.
Sotul meu m-a intrebat:-- Faci deseara o tocanita de ciuperci dinaia buna, buna?:)--- Fac i-am spus eu :))
Asa ca am pus in cos inca o cutie de ciuperci de data asta mix de ciuperci cu 3 feluri adica champinion albe, champinion brune si ciuperci pleurotus.
Acasa mai aveam o pungulita de ciuperci deshidrate (galbiori) asa ca m-am apucat de treaba.
Pe punga de ciuperci deshidratete scria ca trebuie sa stea 2 ore dupa ce in prealabil s-a pus apa fierbinte, eu am avut la dispozitie 30 min asa ca doar atat le-am lasat.
Si acum reteta....

Avem nevoie de:

300 g mix de ciuperci
50 g ciuperci deshidratate (galbiori)
2 cepe albe
1 ardei capia rosu
1 morcov
200 g smantana
2 linguri amidon
sare
boia
ulei
piper alb
o mana de frunze de patrunjel
optional- condiment din ciuperci pisate
Mamaliga
Smantana
Ceapa se taie marunt si se soteaza in putin ulei de masline. Se adauga apoi ardeiul taiat marunt si bucatile de morcov. Se lasa cam 10 minute pana cand legumele se inmoaie. Adaugam si putina boia de ardei dulce.
Ciupercile se taie si ele marunt(in 6 am taiat ciupercile), iar cele uscate se pun la hidratat in 100 ml ala fierbinte.Ciupercile se adauga si ele si se acopera cu apa.
Se lasa la fiert in jur de o ora. Condimentam dupa gust cu sare, piper si praf de ciuperci.
Dupa ce a fiert, tocam patrunjelul si il adaugam si pe el in tocanita (ne place cu muult patrunjel:)). Amestecam si smantana cu amidonul si se adauga peste tocanita amestecand pana se ingroasa. Stingem focul si pregatim mamaliga. Servim tocanita cu mamaliga fierbinte, de data asta eu am aranjat-o in forma vulcan cu lava:)
Foarte buna e aceasta tocanita, aroma celor patru feluri de ciuperci ne-a invaluit de-a dreptul.
Pofta buna!!!

9 comentarii:

Mariana spunea...

O ! asta da!
Orice fel cu ciuperci e minunat!asa-i Bianca!
Eu nu rămân fără ciuperci niciodată!!!asa ma invirtesc!!!hi,hi!
Paaa !!!

sarah spunea...

foarte faina reteta ta.ma declar indragostita.aranjamentul e si el la inaltime.mare pofta mi-ai facut.o seara minunata iti doresc

Sarea in bucate spunea...

ioi m-ai omorat cu reteta asta:)viu pana la tine la o portie:)))

geta spunea...

minunate ciuperci!n-am mai incercat asa!dar si mamaliga e frumoasa!

Gabriela spunea...

Mama ce tocanita de ciuperci ai facuuuut!!!si ce bine arata!eram asa curioasa sa vad ce vulcan cu lava din mamaliga ai facuit si ia te uita ce bunatate i-mi vad ochii!Sambata o fac si eu neaparat!merci de reteta,o zi buna!

Bianca spunea...

Sarah iti multumesc frumos pentru cuvintele frumoase si pentru vizita. O saptamana frumoasa

Bianca spunea...

Just me, hai ca mai am si pe azi:)

Bianca spunea...

Geta poti incerca sa vezi ce buna e...

Bianca spunea...

Gabriela sa faci ca e foarte buna cu 4 feluri de ciuperci. Si faza cu lava si vulcanul...asa mi-a trecut si mie prin cap:) Sotul meu spunea capitze din mamaliga eu le-am spus lava:))
Pup

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons