duminică, 25 iulie 2010

Za`atar


"Za'atar este un condiment specific Orientului Mijlociu. Se prepara prin amestecarea unor ierburi (uscate sau proaspete) de genul: cimbru, oregano, maghiran la care se mai adauga sare si seminte prajite de susan, obtinandu-se astfel za'atar verde".
Am gasit pe situl Ioanei acest condiment si am zis sa il incerc si eu.

Am facut portie dubla deci ingredientele sunt urmatoarele:

4 lingurite oregano uscat
4 lingurite maghiran uscat
4 lingurite cimbru uscat

2 linguri patrunjel uscat

1 lingurita sare

1 lingura rasa boia dulce

1 lingurita rasa curcuma
coaja rasa de la 2 lamai (uscata)

100 gr susan


Se pun toate ingredientele in masina de cafea si se mixeaza pana condimentul devine pudra. Se toarna intr-un bol.
Intr-o tava (fara grasime) se prajeste susanul, putin peste 5 minute.
Macinati si susanul in masina de cafea, dar scurt, nu trebuie sa devina pulbere, doar sa se sparga semintele un pic. Puneti susanul in bol peste condiment si amestecati bine.Pastrati za'atar intr-un borcan inchis.
Se foloseste ca atare pentru a condimenta carnea de pui sau se face un amestec de ulei, za`atar si zeama de lamaie si se marineaza carnea de pui si se tine la rece pentru 30 minute.
Eu l-am folosit la Pui cu ceapa caramelizata .

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons