miercuri, 30 iunie 2010

Gem de visine

Cel mai simplu si rapid gem din istorie:))

4 kg visine
4 plicuri Gel fix 3:11
1.2 kg zaharVisinele se spala, se curata de samburi si se pun intr-o cratita pe foc. Gel Fix-ul se amesteca cu zaharul si se adauga peste visine. Din momnetul cand a inceput sa fiarba se lasa 3 minute (eu l-am lasat 5) conform instructiunilor de pe pachetul de Gel Fix.Se pune in borcane cat e fierbinte (borcane care in prealabil au fost spalate si puse la cuptor pentru uscare ) si borcanul se intoarce cu capul in jos pentru a se crea vid.
Asta e complicata reteta.
Mai comoda si mai putin de stat in bucatarie pe caldura.
Mi-au iesit 13 borcane.

8 comentarii:

Gabriela spunea...

Chiar azi sotul ma intrebat daca ai fac gem de capsuni,si cum eu nu am facut niciodata i-am raspuns" da bine lasa ca mai gandesc"dar am sa incerc reteta ta,sper ca merge si cu capsuni nu?tu ce zici?astept un raspuns.pupik!

Cristina spunea...

E preferatul meu gemul de visine. Si eu am facut. Nu e prea mult zahar? Eu la 2 kg de visine am pus 1 kg zahar. Am folosit gelfix 2:1 ceea ce inseamna ca la un plic de gelfix pui 1 kg fruct si 500 g zahar. La 3:1 stiu ca pui 300 g zahar la kg de fruct.

Bianca spunea...

Cristina, am mancat un 1:)) am pus 1.2 kg:)
Gabriela sigur ca merge si la capsuni. Intareste foarte bine si nu mai trebuie fiert atata.

Gabriela spunea...

Merci Biancuta!!!noapte buna!

Bianca spunea...

Nu ai de ce Gabriela. Sa cumperi gel fix 3:1 nu 2:1 ca trebuie mai putin zahar.

gaby's blog spunea...

mmm, si mie imi place la nebunie gemul de visine!
Am facut si anul trecut si am sa fac si anul acesta. Trebuie sa culeg visinele :)
Interesant modul tau de a-l prepara!
Foarte putin timp !

Anonim spunea...

Foarte rapid de facut dar nu se compara cu cel fara gel fix. Am facut si eu anul trecut tot in ideea a iese repede si sigur. O porcarie, zeama de la visine a iesit ca o gelatina si nici vorba de gustul lor natural. Cel de caise a iesit mai binisor dar de visine l am aruncat(((: Poate trebuie sa stai mai mult pe langa aragaz dar merita cel facut fara conservanti.

Bianca spunea...

Asa e. e mai bun cel fara gel fix. Dar rapiditatea asta si criza de timp ne face uneori sa ne grabim.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons