duminică, 24 ianuarie 2010

Tort de cacao

Ieri a fost ziua mamei mele. Are o varsta frumoasa, a implinit 62 ani.
Ne-a invitat la masa si a facut si tort cum obisnuieste dansa la fiecare onomastica.
Tortul de fata nu este meritul meu ci al ei dar si eu stiu reteta si fac des aceata crema deoarece ne place foarte mult.
Nu am stat cu aparatul sa fac poze ci am poze doar la produsul finit.
Asadar va impartasesc reteta mamei mele de tort:

Avem nevoie de:
Pentru blat:
8 oua
8 linguri zahar
8 linguri faina
1 praf copt.

Pentru crema:


7 oua
o cana si jumatate de zahar (cana de 250 g)
3-4 linguri cacao
2 pachete de unt

Ouale pentru blat se separa, albusele se bat spuma, treptat se adauga cate o lingura de zahar pana se incorporeaza tot, apoi se incorporeaza galbenusele. Faina si praful de copt se amesteca si se incorporeaza incet.
Se pune intr-o cratita rotunda si se da la cuptor pentru 30-40 minute la foc potrivit. Se incearca cu o scobitoare, e facut atunci cand aluatul nu se lipeste de scobitoare (sunt sigura ca toata lumea stie asta dar am scris asa...sa vedeti ca si eu stiu:)) )
Blatul se scoate pe o farfurie si se lasa la racit.
Pana e blatul in cuptor, se prepara crema :

7 oua si o cana jumatate (1 1/2 ) zahar (cana de 250 g) se pune la foc(ar fi ideal daca ati pune oala pe o plita ) si se amesteca continuu pana fierbe- aveti grija sa amestecati tot timpul ca altfel se taie ( trebuie sa fie putin groasa crema...deci sa fiarba cateva minute bune).
Dupa ce a fiert se pun 3-4 linguri cacao si se amesteca bine.
Se pune la racit iar cand e rece complet se pun 2 pachete de unt (pachet de 200 g). Mentionez folositi unt cu creme de unt care nu au nici o treaba cu untul.
Se taie blatul in 3 parti egale, se insiropeaza pe fiecare parte cu rom si se pune crema.
Un deliciu, e tortul nostru preferat la zile de nastere.
Deasupra se orneaza cu ce doriti, mama mea l-a facut cu ciocolata alba rasa.

Pofta buna!!!

Sa traiesti mami, sa ai multa sananate si sa te vedem fericita inca vreo 20 ani.

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons