marți, 1 decembrie 2009

Ciorba de vacuta

Astazi am facut ciorba de vacuta.

A durat mai mult fierberea ei din cauza carnii de vita. Nu am vrut sa bag carnea in oala sub presiune asa ca am ales varianta oala normala.
Avem nevoie de (pt o oala de 5 l):

800 g pulpa de vita fara os
5 morcovi
2 patrunjei
o telina
o jumatate gulie
200 g mazare verde
o ceapa
sare, delikat
3-4 linguri smanatana
100 ml lapte
2 galbenuse de ou
500 ml bors proaspat
patrunjel, leustean

Carnea se spala si se taie cubulete mici. Se pune la fiert in oala cu o linguruta de sare cu o ora inainte legumelor. Se spumeaza pana cand apa ramane curata.

Intre timp legumele se curata si se taie rondele sau cat de marunt doriti.
Se adauga si ele in ciorba, se adauga delikat si se lasa la fiert pentru inca o ora.
Am verificat daca carnea e fiarta si am adaugat 500 ml bors prospat (Bors de la Danila-folosesc eu) , cateva frunze de patrunjel tocate marunt si leustean dupa gust.
Dupa ce da in clocot stingem focul si dregem cu cateva linguri de smantana, 100 ml lapte si 2 galbenuse de ou.
Se serveste calda, cu putin patrunjel proaspat pus deasupra si cu smantana optional.

Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons