luni, 12 octombrie 2009

Gombot (galuste) cu prune

Am facut si eu pentru prima oara in viata gombot (galuste) cu prune. Am primit o reteta de la o prietena si am zis sa incerc pana nu dispar de tot prunele de pe piata.


Reteta e simpla, aveti nevoie de:

500 ml lapte
200 g margarina
6 linguri zahar
putina sare
350 g faina
4 oua
pesmet, zahar
prune, scortisoara
Se fierb toate (laptele, margarina, zaharul) faina se adauga in ploaie (ca la mamaliga). Cand s-a ingrosat se stinge focul si se lasa la racit.
Dupa ce s-a racit compozitia se adauga 4 oua si se amesteca.
Intre timp se curata prunele de sambure, se pune in interiorul prunei putin zahar si scortisoara.
Se ia din aluat si se modeleaza imprejurul prunei, astfel ca ea sa fie acoperita de aluat.

Se introduc in intr-o oala cu apa care fierbe si se lasa sa fiarba pana se ridica deasupra, semn ca sunt facute. Se scot afara intr-o sita sa se scurga apa.
Intr-o tigaie se pune putin ulei peste care se pune cam 400 g pesmet si zahar (nu stiu cat am pus dar sa fie dulce) si se prajeste pana can pesmetul devine auriu.

In acest pesmet se introduc galustele si se acopera pe toate partile.

Se servesc calde cu putin zahar deasupra.

Sunt delicioase si usor de facut, mie mi-au iesit 21 bucati mari pentru ca am lasat pruna intreaga (daca prunele sunt mari puteti folosi jumatate de pruna).

Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons