joi, 8 octombrie 2009

Ciorba munteneasca

Am fost intrebata de prietene ce e ciorba munteneasca pentru ca m-au auzit vorbind de ea si nu au auzit de ea si nu stiu cum se face. Recunosc ca nici eu nu am stiut, dar am aflat de la o matusa cu care am fost la cules de ciuperci in munti.


Pai ciorba munteneasca e de fapt ciorba de burta ...facuta la munte unde in loc de burta de vita adaugam ciperci care cresc in munti (ciobanesti, hribi si galbiori) oparite in prealabil 20 minute:).

Cam asta e secretul ciorbei, dar haide-ti sa va spun cum am facut-o.

Pentru o oala de 6 l aveti nevoie de:
1,5 ciuperci de munte (1,5 kg au ramas dupa fierbere)- eu am folosit ciuperci ciobanesti si hribi dar puteti incerca cu orice ciuperci doriti
aprox 1 kg carne de vita (pulpa fara os)
2 bucati os cu maduva de vita

2 morcovi mari
2 patrunjei mari
1 ceapa
1 telina
1-2 capatani de usturoi
1 ardei rosu capia
2 ardei iuti
2 lamai
1 gogosar murat
sare
otet
4 galbenusuri
200 g smanatana + 100 ml lapte

Pasii sunt ca la ciorba de burta http://biancams76.blogspot.com/2009/10/ciorba-de-burta.html cu diferenta ca ciupercile nu mai trebuie sa fiarba atata pentru ca sunt oparite in prealabil 20 minute.
Punem carnea de vita in oala, oasele cu maduva si legumele si lasam sa fiarba cam o ora. Intre timp taiem ciupercile fideluta si dupa o ora le bagam si pe ele in ciorba.
Curatam usturoiul si pisam, taiem ardeii fideluta iar acestia se introduc in ciorba impreuna cu ardeii iuti taiati marunt.
Dupa vreo 30 minute se scot legumele afara, se dau prin blender (in afara de ceapa) si se introduc inapoi in ciorba pentru ai da consistenta si culoare.

Carnea de vita si oasele se scot si ele din ciorba. Oasele se arunca, iar carnea selasa putin la racit dupa care se taie fideluta si se pune inapoi in ciorba. Cam asta e deosebirea fata de ciorba de burta, unde carnea nu se lasa in ciorba.

Se adauga usturuiol, se mai da un pic in clocot cam 5 minute dupa care se stinge focul. Se acreste cu zeama la 2 lamai, cu otet, se adauga sare, gogosarul murat taiat fideluta, se amesteca galbenusurile e ou cu smantana si laptele si se toarna peste ciorba.

Cam asta e ceea ce se numeste ciorba munteneasca, burta de vita e inlocuita cu ciupercile si carnea de vita se taie fideluta si se pune inapoi.

Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons