vineri, 11 septembrie 2009

Castraveti rondele la borcan

Pentru a pune castraveti care se mureaza repede si sunt si gustosi aveti nevoie de:
1,5 kg castraveti

2 morcovi
cimbru, marar
foi dafin, cativa catei de usturoi, piper boabe
sare neiodata, zahar, otet
conservant

Se spala castravetii si se taie rondele. Eu i-am taiat cu robotul de bucatarie pe cel mai mare dintre cele trei cutite.


Se taie si morcovii rondele si se amesteca cu castravetii. Se ia un borcan de 1,7 l si unul de 720 ml si se umple cu compozitia de castraveti cu morcovi. Pe fundul borcanelor se pune cimbru si marar. Prin compozitie se pun cateii de usturoi, piperul boabe.

Dupa ce am terminat de asezat compozitia in borcane se pune pt fiecare borcan sare si zahar separat:

Astfel reteta e:

Pt borcanul de 1,7 l am pus: 4 linguri zahar, 1,5 linguri sare , 100 ml otet. (le-am amestecat pe toate in putina apa si am turnat peste burcan, completand cu apa)

Pt borcanul de 720 ml: 2 linguri de zahar, 1 lingura de sare, 50 ml otet - la fel le-am amestecat sa se dizove.

Dupa ce am pus si apa am luat un plictulet de conservant si l-am pus peste castraveti.

Am inchis borcanele cu capacul si le-am pus in camara pe raft.

Peste o luna, maxim doua vor fi numai buni de mancat.
Ideea e sa fie putin mai dulci ca sunt mai buni.




Pofta buna!!!

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons